Köpvillkor

Beställningar utanför Sverige.
Beställning för leverans utanför Sverige kan ej göras i web shoppen. Vänligen skicka din
beställning till info@duomarin.se. Vi skickar dig därefter en faktura inklusive frakt  i SEK, till länder utanför EU avgår svensk moms. När vi fått betalt för fakturan skickas varorna till dig med Schenker. Kunder utanför EU debiteras lokal moms och kostnader vid uthämtningen.

Köpvillkor

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Duomarin bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Duomarin har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

2. Pris
I priserna ingår moms med 25% Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Duomarin inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
Vid köp utanför EU avgår Svensk moms. Detta debiteras på slutdestinationen. Kostnader
för ut och införtullning tillkommer.

3. Frakt
Frakt ingår inom Sverige vid order överstigande 1000:-. Enhetsfrakt för beställningar
understigande 1000:- är 59:-

4. Betalningsvillkor
Betala med VISA, MasterCard eller direkt banköverföring.

5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 5 dagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Schenker.
Outlösta paket debiteras med expeditionsavgift på 250:- plus kostnaden för returfrakt till oss.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Om du upptäcker någon skada skickar du ett mail till info@duomarin.se

9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Duomarin  följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. Garanti

 Vi erbjuder 1-års garanti på samtliga våra produkter. Observera att garantin ej täcker de fall då du orsakat skadan själv eller beror på bristande underhåll/skötsel av våra produkter

12. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

13. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.  Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet
Vid beställning hos Duomarn uppger du personuppgifter såsom namn, adress och
telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi
lagrar och använder uppgifterna i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden mot dig.
Duomarin kommer inte att lämna ut dina uppgifter till tredje part. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att ta del av den information som vi har registrerat om dig.
Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller
tas bort.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *